Kilder til Inspiration

I slutningen af Content Inc. finder du en lang række inspirationskilder til iværksætteri og indhold. Det giver ikke mening at remse dem op i lydbogen, så du får hele Joe Pulizzis oversigt her uden filter. Slå dig løs!

 

Tekst

Ann Handley’s nyhedsbrev Total Annarchy og bogen Everybody Writes. Perfekt til at forbedre dine skriveevner.

Brian Clark and Copyblogger. Et helt igennem nyttigt site til at forfatte digitale tekster.

Sarah Mitchell og Typeset’s blog. Værdifuld kilde omkring tekstforfatning og skriveteknikker.

Drift af medier og indhold

Li Jin. Li er frontløber i Passion Economy bevægelsen.  Hun har en forblændende podcast sammen med Nathan Baschez, som hedder Means of Creation og kører en værdifuld teknisk ressource for indholdsskabere på sidehustlestack.co.

A Media Operator. Et must-read nyhedsbrev om hvordan medievirksomheder kører af Jacob Donnelly.

Simon Owens. Simon dækker forskellige case studies med indholdsiværksættere på simonowens.substack.com.

SEO/Analytics

Andy Crestodina og Orbit Media Studios’ blog. Fremragende for at praktiske tips til analytics og SEO.  Andy laver utrolige undersøgelser om blogging.

Wil Reynolds og Seer Interactive. Will ved mere om søgemaskineoptimering end jeg nogensinde har drømt om at vide.

Mike Murray og Online Marketing Coach. Jeg har arbejdet sammen med Mike i 15 år og han har aldrig ledt mig på afveje.

Opmærksomhed

Gini Dietrich og Spin Sucks. Spin Sucks er en kraftfuld blog om PR.

Lee Odden og TopRank’s online marketing blog. Bloggen er en stærk allround marketing blog, men handler mest om at blive fundet online.

Neal Schaffer og bogen Age og Influence.  Jeg fik lov til at sniglæse i denne influencer marketing bog.  Den er pengene værd.

Content Marketing

Jay Acunzo og Marketing Showrunners. Marketing Showrunners er en virkelig god ressource, der hjælper dig med at køre en video eller podcast serie.

Robert Rose. Han er den klogeste mand i content marketing og måske den førende content marketing-konsulent til store virksomheder.  Robert og jeg skrev Killing Marketing sammen – en udmærket ressource, hvis du arbejder med marketing i en stor organisation.  Lyt til vores podcast.

Brittany Berger’s blog. Brittany er fortalter for at gøre mere med mindre indhold.  Det er jeg vild med.

Melanie Diezel. Læs hendes fantastiske bog The Content Fuel Framework

Andrew Hanelly. Hans marketing-nyhedsbrev Revmade er fænomenalt.

Dennis Shiao. Dennis er blandt de bedste marketingkonsulenter i branchen.

Indholdsstrategi

Margot Bloomstein. Hendes bog hedder Content Strategy at Work.

Adele Revella og Buyer Persona Institute. Den bedste i branchen til buer personas.

Andrea Fryrear. En af verdens førende eksperter inden for agile marketing.

Ahava Liebtag. Hendes bog The Digital Crown om online marketing er genial.

Val Swisher. Hvis du begynder at gå dybere ned i indholdsstrategi, så tag et kig på hendes bog, Global Content Strategy.

Scott Abel, stifter af The Content Wrangler. Scott’s online magasin er en fantastisk kilde til indholdsstrategi i praksis.

Kristina Halvorson og Brain Traffic. Deres site contentstrategy.com er perfekt, hvis du ikke forstår forskellen på indholdsstrategi og content marketing.

Social Media

Matt Navarra. Matt bliver du nødt til at følge på Twitter (@MattNavarra) og hans Geekout nyhedsbrev er blandt branchens bedste.

Jeff Bullas’s blog. Det er en stærk ressource til social media og opmærksomhed.

David Meerman Scott og Fanocracy. Vil du lære, hvordan du gør fans til kunder?  Fanocracy er bogen for dig.

Michael Stelzner og Social Media Examiner. Social Media Examiner er den førende digitale ressource til social media marketing.

Mari Smith. Der findes ikke nogen i verden, der ved mere om Facebook end Mari.

Brian Fanzo. Lyt til hans podcast Press the Damn Button.

Jeff Korhan. Hans bog Built-in Social (især god til servicevirksomheder) er utrolig brugbar.

Podcasting/Audio

Jeremiah Owyang. Jeremiah har virkelig gode råd om de fleste marketingemner, men han er i eliten, når det kommer til social audio.  Tjek hans blog på web-strategist.com/blog.

Pat Flynn og podcasten The Smart Passive Income. Pat Flynn er frontløber i podcastverdenen.  Hvis du har en podcast, så følg ham.

Pamela Muldoon. Pamela er indholdsstrateg og den bedste i branchen til indtaling.

Mitch Joel. Hans podcast Six Pixels of Separation er en af de bedste og længest kørende podcasts, der findes.

Visuel storytelling

Donna Moritz’s blog. En fantastisk kilde til at lære mere om visuelt indhold.

Buddy Scalera. En mester til visuel storytelling.  Tjek ham ud på ComicBookSchool.com.

Jason Miller. Han tog sine erfaringer hos LinkedIn og Microsoft og byggede Rock ’N Roll Cocktail, et fantastisk rock-foto / marketinglæringssite.

Digital Marketing

Allen Gannett og The Creative Curve! Allen’s bog The Creative Curve er et friskt pust om digital marketing.

Mark Schaefer og Marketing Rebellion. Marketing Rebellion er en utrolig bog om hvordan marketing fungerer i dag.

Andrew Davis’s blog. Andrew Davis er den mest interessante mand i marketingverdenen.

Convince & Convert. Jay Baer tilbyder denne fantastiske kilde med blandt andet marketing blogs og bøger.

Heidi Cohen. Læs hendes sublime nyhedsbrev Actionable Marketing Guide for at holde dig ajour med, hvad der sker i marketing.

Scott og Alison Stratten. Deres hammergode UnPodcast fortæller, hvad du ikke skal gøre i marketing.  Som plus er Scott virkelig sjov.

John Hall og Relevance.com.  Relevance.com er en fantastisk digital ressource.

Sally Hogshead og Fascinate. Fascinate er en fremragende bog, der hjælper dig med at forstå dine egne evner (når du skal finde dit sweet spot).

Jason Therrien og the thunder::tech blog. Bloggen omfatter fantastiske cases og trin-for-trin guider.

Jon Wuebben. Hans bog hedder Future Marketing: Winning in the Prosumer Age.

Email Marketing

Jessica Best. Min go-to person for alt, hvad der handler om email marketing.

Iværksætteri

Chris Ducker og Youpreneur. Chris har bygget en sublim platform for iværksættere, heriblandt et event og en inspirerende podcast.

Chris Brogan og Kerry Gorgone. Deres stærke video interview show, The Backpack Show er perfekt til iværksættere.

John Lee Dumas og Entrepreneurs On Fire. Podcasten The Entrepreneurs On Fire er nærmest noget iværksætter skal lytte til.

The James Altucher Show podcast. Jeg finder altid noget nyttigt i James’ podcast.

Marcus Sheridan og They Ask, You Answer. They Ask, You Answer er den perfekte bog til at forstå, hvordan du laver det indhold som kunderne virkelig har brug for.

Business to Business

Doug Kessler og Velocity Partners’ blog. Måske den bedste blog i verden om B2B marketing.

Michael Brenner og Marketing Insider Group. Perfekt til marketingledelse, indsigter og analyse.

Pam Didner’s blog. Formidabel til information om sales enablement.

Ardath Albee og Marketing Interactions. Har du brug for at forstå B2B køberen?  Så gå til Marketing Interactions.

Bernie Borges. Hans podcast hedder The Modern.

Tim Riesterer og The Expansion Sale. The Expansion Sale er en storslået bog til at forstå kundernes psykologi.

Tom Martin. Hans bog hedder The Invisible Sale.

Julia McCoy. Hendes bog hedder Practical Content Strategy & Marketing.

Aaron Orendorff og IconiContent. Rigtig god til B2B strategi og tips til ehandel.

Livet på bureau

Drew McLellan og Stephen Woessner. Deres bog Sell with Authority er et must-read for alle der arbejder i marketingbureau.

Paul Roetzer. Hans bog The Marketing Agency Blueprint er en fantastisk bureau-bog.

Jura

Ruth Carter og deres bog The Legal Side of Blogging.  Ruth’s bog giver afgørende information.

Sharon Toerek og hendes Legal+Creative blog. L+C bloggen er supergod.

Data/AI/MarTech

Paul Roetzer og Marketing AI Institute. Marketing AI Institute er den førende kilde til viden om marketing og kunstig intelligens.

Scott Brinker og The Marketing Technology Landscape supergraphic. Hvis du ikke er stødt på The Marketing Technology supergraphic, så stop nu og google det.

Christopher Penn. Jeg spørger Christopher hver gang jeg har spørgsmål om analytics eller data science.  Han er den bedste i branchen.

Douglas Karr og Martech Zone. The Martech Zone er sitet om alt inden for marketingteknologi.

Undersøgelser

Mantis Research. Det giver den bedste undervisning om marketing research og undersøgelsesteknikker.

Tom Webster og Edison Research. Edison Research er stedet på nettet om trends og undersøgelser inden for audio og podcasting.

Det nye sort

Joel Comm, Travis Wright, og The Bad Crypto Podcast. Joel og Travis er frontløbere på NFT-området (non-fungible token).

Bradley Miles. Bradley er stifter af Roll og blandt de førende om social money.  Hans nyhedsbrev The Social Money Times er et must-read.

Der er utrolige eksperter rundt omkring i verden.  Her er nogle internationale thought leaders, du skal følge.

AJ Huisman, Bert Van Loon, og Content Marketing Fast Forward. Disse to gentlemen tager content marketing til nye højder i Holland.

Cassio Politi og bogen Content Marketing Masterclass. Cassio har skrevet en utrolig bog og er nok den førende thought leader om content i Brasilien.

Fernando Labastida med Content Marketing Latam. Fernando har skubbet content marketing frem i Latinamerika i mere end et årti.

Joakim Ditlev. Mr. Content Marketing i Denmark.

Jesper Laursen. Stifteren af Native Advertising Institute.  Han kører også et utroligt indholdsbureau i Danmark.

Igor Savic, Primoz Inkret, Anja Garbajs, og Nenad Senic med PM i Slovenien. De driver Sloveniens førende indholdsbureau.  Og de laver også de bedste events i Slovenien, POMP Forum.

Michiel Schoonhoven og Denis Doeland fra NXTLI
(Holland). Deres Content Impact Framework er en af de bedste content marketing modeller, jeg har set.

Cor Hospes. En af de førende content marketers i Holland. Cor har en fantastiske blogs og nyhedsbreve.

Mark Masters. Hans podcast serie You Are the Media stammer fra Storbritannien.